Hos oss har du returrätt i 30 dagar (enstaka undantag finns, se våra Allmänna villkor). Vissa leveranser innehåller en följesedel med returinstruktioner och en returetikett, dock inte alla. Däremot får du alltid ett mejl med en länk till vår retursida, efter att du har fått din leverans. Klicka på länken och registrera enkelt din retur. Följ instruktionerna online eller på följesedeln för att se hur du går till väga för att skicka tillbaka returen till oss. Instruktionerna varierar beroende på typ av vara och vilken transportör som ska hantera din retur.
En retur behöver en returetikett som fästs utanpå returen. I många fall finns denna medskickad i din leverans, men i vissa fall skapas den istället hos ditt ombud/din transportör när du avlämnar din retur. Detta framgår i så fall av returinstruktionerna.
Hittar du inte ditt mejl med returlänken och om ditt paket även saknar returinstruktioner, kan du alltid nå vår retursida genom att logga in på Mina sidor/Mina beställningar och där skapa din retur.
Kom ihåg att spara det inlämningskvitto du får av ombudet/transportören tills du får en bekräftelse på att din retur är färdighanterad av oss. Detta tar vanligtvis ca 2 veckor efter inlämning. När din retur har hanterats klart får du ett mejl som bekräftar att returen är färdighanterad och information om hur återbetalning sker.
Paket som levererats till ett ombud eller till din brevlåda/dörr - PostNord eller CityMail
Följ returinstruktionerna. Lämna sedan in ditt paket hos valfritt PostNord-ombud.
Paket som levererats till en paketbox- PostNord eller CityMail
Följ returinstruktionerna. Lämna sedan in ditt paket hos valfritt PostNord-ombud. Önskar du hellre returnera via paketbox kan du i de flesta fall göra det genom att följa de instruktioner som du hittar på postnord.se/retur-i-paketbox. Glöm dock inte att klistra på returetiketten innan du lägger paketet i postboxen.
Paket som levererats till Instabox
Följ returinstruktionerna. Boka sedan en returinlämning genom att följa länken och instruktionerna du fått från Instabox via sms eller mejl. Klistra på medföljande etikett och lämna in paketet i valt Instabox-skåp. Har du inte kvar länken kan du läsa mer om hur man returnerar i Instabox FAQ.
Paket som levererats hem – PostNord
Följ returinstruktionerna. Beroende på typ av vara framgår det där om du ska lämna in ditt paket till valfritt PostNord-ombud eller om du ska boka upphämtning av din retur. Om returen ska hämtas, tänk på att du måste vara hemma vid upphämtning.
Varor med större vikt eller volym som levererats hem – Bring eller DHL
Registrera din retur online på vår retursida. När du har registrerat returen får du ett mejl med instruktioner om hur du gör för att boka upphämtning av din retur. För varor som har levererats direkt till dig från leverantör hittar du även returinstruktioner på den följesedel som du fick i din leverans.
Behöver du hjälp, kontakta kundservice här.
Läs mer på: Vad gäller om jag vill returnera en vara?
Hur gör jag om jag saknar retursedel eller returretikett?
Vad kostar det att returnera?
Kan jag returnera varor från olika beställningar i samma paket?