Kontrollera emballaget vid leverans medan chauffören är kvar på plats. Om du direkt upptäcker en skada meddelar du detta till chauffören, som gör en notering på fraktsedeln. Noteringen är viktig för oss när det gäller vår skadeanmälan mot transportören, den påverkar inte din reklamationsrätt.
Ta bilder på det skadade emballaget innan du öppnar och undersöker resten av varan. Skicka därefter ett mail till vår kundservice via det reklamationsformulär som du finner under "Kontakta oss" här på våra kundservicesidor. Bifoga bilder på det skadade emballaget samt skada på varan, gärna taget ur olika vinklar.
För att vi ska kunna göra en skadeanmälan till transportören måste ditt mail ha inkommit till oss inom 3 dagar från leveranstillfället, så vi ber dig att kontakta oss omgående i de fall där det är möjligt. Kontaktar du oss senare än inom 3 dagar eller om du upptäcker en transportskada först efter leverans, hanteras din reklamation självklart enligt normala rutiner för reklamation.